تبلیغات
وبلاگ هنری ناب

  • Archive
  • Contact
توضیحات :
به نام حضرت دوست
به وبلاگ NAB-Art خوش آمدید.
لحظاتی پربار را برایتان آرزو میکنم.
منوی اصلی
درباره ما

به نام حضرت دوست
به وبلاگ NAB-Art خوش آمدید.
لحظاتی پربار را برایتان آرزو میکنم.
ایجاد کننده وبلاگ : Meysam .S

این صفحه را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

نویسنده : Meysam .S

تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 2 اسفند 1390 - 03:04 ب.ظ

به نام خالق پویایی                                                      


 سری آموزش های پویا نمایی به معنای واقعی کلمه!

گام چهارم:ایجاد محدود کننده ها
چهارمین گامی که باید در ریگینگ بردارید ایجاد انواع محدود کننده هاست.با ایجاد این نوع امکان میتونید پارامتر های مختلف رو محدود کنید. مثلا اینکه چرخش یک بخش تا یک اندازه بیشتر ممکن نباشه یا اصلا در یک راستا جابجا نشه و مواردی از این دست که کار متحرک سازی رو ساده تر و از بروز اشتباهات تا حدودی جلو گیری میکنه.

در این بخش خیلی با محدود کننده ها کار نداریم و چند دستور ساده از اونو رو نیاز داریم ولی در ریگینگ اندام های دیگه بیشتر باهاش آشنا میشیم.
در این مرحله ما نیاز داریم بعضی از کنترل کننده ها در بعضی از راستا ها حرکت نکنند برای این کار با انتخاب جسم از منوی curv راستا های مورد نظر را انتخاب و با کلیک راست و انتخاب lock جسم را در آن راستا قفل کنید.



محدود کننده ها را به این صورت اعمال کنید:
S ، S1 و S2 را در تمام راستا ها و از لحاظ Move و Scale قفل کنید.
برای پای دیگر هم تکرار کنید.
این بخش که 20 ثانیه بیشتر وقت نمیبره.
گام پنجم در ریگینگ ، Skin (چسباندت اسکلت به کارکتر) هست که باید بعد از اتمام کل اسکلت بهش بپردازیم.
از آموزش بعدی به صورت خلاصه شروع به تکمیل اسکلت می کنیم تا سریع به گام پنجم برسیم.
موفق و پیروز باشید

Ya Hagh...                                                                                                                          



Online User