تبلیغات
وبلاگ هنری ناب

  • Archive
  • Contact
توضیحات :
به نام حضرت دوست
به وبلاگ NAB-Art خوش آمدید.
لحظاتی پربار را برایتان آرزو میکنم.
منوی اصلی
درباره ما

به نام حضرت دوست
به وبلاگ NAB-Art خوش آمدید.
لحظاتی پربار را برایتان آرزو میکنم.
ایجاد کننده وبلاگ : Meysam .S

این صفحه را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

نویسنده : Meysam .S

تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 16 بهمن 1390 - 09:49 ب.ظ

به نام خالق پویایی                                                              

سلام



 سری آموزش های پویا نمایی به معنای واقعی کلمه!


گام سوم : ایجاد کنترل کننده های محسوس
نه اشتباه نکنید این هیچ ربطی به کنترل نامحسوس نداره پس با نهایت سرعت ادامه بدین
راستش تو انتخاب اسم این بخش مونده بودم نمی خاستم زیاد روش تمرکز کنم یه چیزی پروندم البته خیلی ام بی ربط نیست.
خوب برای اینکه متوجه دلیل انتخاب این کلمه بشین باید بگم این کنترل کننده ها کارشون کنترلِ کنترل کننده هائیه که تو بخش قبلی ایجاد کردیم در اصل در قسمت متحرک سازی ما فقط  با یک سری دستگیره سرو کار داریم که با جابجایی اونا می تونیم حرکات رو کنترل کنیم و آبجکتای دیگه رو در حالت پنهان نگه میداریم به عبارت دیگه این کنترل کننده ها Interfase یا رابط کاربری یک کارکتر هستن. مزیتشون هم نسبت به کنترلر های اولیه اینه که: دم دست تر ، ساده تر و بعضی مواقع کار چند کنترلر اولیه رو ترکیب میکنن علاوه بر این بعضی جاها امکاناتی هم به ما میدن که اشاره خواهم کرد.
پس برای شروع به ادامه مطلب مراجعه کنید
------------------------------------------------------------
از منوی create و قسمت shapes یک circle ایجاد کنید.
مختصات اونو فقط در راستای X و Y  به مختصات H3 ببرید. (اگه یادتون باشه با Alt + A این کار رو میکردیم)
جسم رو به edit spline تبدیل کنید و از پنل modifyer به زیر مجموعه vertex رفته و آنرا به شکل جای پا درآورید.








سپس یه اسپیلاین ایجاد شده ظاهر geometry بدهید:



از منوی Hierarchy نقطه pivot را به مکان H4 منتقل کنید (با shift + A )



با ابزار mirror یک کپی قرینه برای پای دیگر ایجاد کنید.فعلا رهاش میکنیم و در آخر وظیفه این کنترل کننده که جا بجایی و چرخاندن پا در حالتیه که قوزک پا ثابت باشه را بهش نسبت میدیم.

با اسپیلاین ها شکلی مانند زیر ایجاد کنید و نام آن را S تعیین کنید:



دو کپی از آن ایجاد کنید و نام آنها را به ترتیب S1 و S2 قرار دهید و با ابزار quick angel یا همان (shift + A) هرکدام را به مکان های H1 و H2 و H3 منتقل کنید و در ادامه مانند شکل زیر عمل کنید:
 




با ابزار link ـ S2 را به S3 و S3 را به S1 ـ Link کنید.
با ابزار mirror یک کپی از هر سه شکل برای پای طرف دیگر ایجاد کنید و برای دقیق شدن مکان کنترلر ها دوباره آنها را quick angel کنید.
حال با ابزار link ـ H2 را به S2 و H3 را به S1 ـ H1 را به S1 و S را به کنترلر جای پا link کنید.
اقدامات خط قبل را برای طرف دیگر هم انجام دهید.
حال وظایف هر کدام از کنترل کننده های محسوس تست کنید.
موفق باشید.
نظر و سؤال!
Ya Hagh...                                                                                                                                        
 


برچسب ها : آموزش , پویا نمایی , انیمیت , Animation , ریگینگ , کارکتر , 3Dsmax ,


Online User